Наші малята дуже люблять подоружувати.

І ось ми здійснили подорож до Країни Знань.

Практичний психолог Орлова Юлія Григорівна

Звіт за атестаційний період 2013-2017 роки

 

Я,Орлова Юлія Григорівна, 04.06.1981 року народження. Освіта повна вища, закінчила МДПУ в 2002 році. З 2008 року працюю в ДНЗ «Ромашка». Кваліфікаційна категорія «спеціаліст ІІ категорії». З 12.06. по 30. 06.

2017 року підвищила кваліфікацію за програмою «Практичні психологи  дошкільних навчальних закладів» при КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР. Стаж роботи психологом 9 років.    

 У своїй діяльності керуюся Конституцією України, декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України "Про дошкільну освіту", чинним законодавством України та положенням про психологічну службу системи освіти України.

 

За цей час я працювала по напрямкам:

 

1.  Психологічний супровід адаптаційного періоду.

 

2. Психологічний супровід обдарованих та здібних дітей.

 

3. Психологічний супровід підготовки дітей до школи.

 

4. Моніторинг з розвитку мовлення.

 

Завдання:

 

1. Здійснити психологічний моніторинг дітей з розвитку мовлення.

 

2. Провести комплексну перевірку готовності до навчання у школі дітей старшої групи.

 

3. З дітьми, які мають комунікативні, поведінкові і емоційно-особистісні проблеми та недоліки в психологічному розвитку провести корекційну роботу із застосуванням корекційно-розвиваючих програм як комплексного, так і спеціального характеру.

 

3. Забезпечити відповідність розвитку дитини віковим нормативам;

 надавати вихователям рекомендації щодо індивідуалізації виховання і навчання дітей;

виявляти та розвивати здібності та нахили дошкільнят.

 

4. Систематично проводити профілактику дезадаптації новоприбулих дітей.

 

5. Надавати консультативно-психологічну допомогу всім учасникам навчально-виховного процесу в закладі.

6. Проводити просвітницьку діяльність з педагогами та батьками.

 

Проблемна тема, над якою працюю «Психологічний супровід дітей старшого дошкільного віку з підготовки до школи з використанням ІКТ».

 

І. За  період з 2013 – 2017 років мною була здійснена діагностична робота:

З дітьми:

1.     Моніторинг розвитку мовлення.

2.     Підготовка дітей старшої групи до школи.

3.     Визначення рівня самооцінки.

З вихователями і батьками:

1.     Виявлення здібних і обдарованих дітей.

2.     Анкета«Стан і перспективи розвитку дошкільного навчального закладу»

     3. Анкета «Адаптація дитини до ДНЗ»

ІІ. Консультативна робота.

За час роботи частіше зверталися педагоги та адміністрація. Вихователі зверталися з професійних  та особистих проблем, з запрошенням на батьківські збори.

ІІІ. Корекційно-розвивальна робота.

З дітьми другої молодшої групи проводилися заняття з метою розвитку у  дітей пізнавальних процесів. Також проводилися пальчикові ігри, результатом є розвиток мовлення у дітей.   

З дітьми середнього віку (3-4роки) –були проведені розвиваючі заняття. Метою занять було виховати позитивне ставлення до товаришів, розвивати увагу, память, мислення, уяву.

З дітьми старшої групи (5-6 років) були проведені заняття з підготовки дітей до шкільного життя «Школа майбутніх відмінників». Метою занять є: сприяння шкільній адаптації дітей; формування норм шкільного життя, розвиток пізнавальних процесів. 

Також проводиться з дітьми індивідуальна робота.

ІV. Просвітницька робота.

З батьками:

«Затримка мовленнєвого розвитку дитини», «Сім’я формує самооцінку дитини», «Роль дорослого в розвитку творчих ігор», «Соціально-емоційний розвиток особистості сім’ї», «Дитинство без насилля», «Як навчити дитину цивілізовано виражати свій гнів», «Як зберегти психічне здоров’я дитини», «Психолого-педагогічна підготовка майбутнього школяра», «7 етапів у вихованні дитини», «Насильство в домашніх капцях», «Виховуємо самостійність дітей», «Правове виховання і педагогіка толерантності», тренінгове заняття «Скоро до школи».

З вихователями:

Семінар «Екологія душі. Синдром емоційного вигорання», семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей педагогів», семінар-практикум «Профілактика емоційного вигорання серед педагогів ДНЗ», «Арт-терапія – відкриємо нові горизонти», семінар-практикум «Психопрофілактика агресивної поведінки дітей», семінар-практикум «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими потребами в розвитку», «Роль психолого-медико-педагогічних консультацій у розв’язанні проблем інклюзії», «Навчання дітей з особливими освітніми потребами», семінар-практикум з професійного вигорання «Шлях до себе», семінар-практикум «Вербальне насильство», семінар-практикум «Інноваційні технології в роботі з обдарованими дітьми», «Хіт-парад інноваційних ідей: коректурні таблиці».

Показала відкриті заняття з дітьми «Подорож до Зеленої країни»(2014 р.), «Переможемо Злорадну»(2015 р.), «Козачата йдуть до школи»(2016 р.), «Новенький у класі»(2017 р.).

У 2015 році написала статтю в газету «Михайлівські новини», називалася «Виховуємо патріотизм у дітей».

Навесні 2016 року успішно завершила 40-годинний майстер-клас «Використання Веб 2.0 технологій»  та отримала сертифікат з програми Intel «навчання для майбутнього». Завдяки цьому майстер-класу, я навчилася створювати блоги та наповнювати їх.

У лютому 2017 року пройшла навчально-практичний семінар «Садочок – простір дружній до дитини» та отримала сертифікат від всеукраїнського фонду «Крок за кроком» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН(ЮНІСЕФ)в Україні у рамках програми «Сприяння соціальній згуртованості та інтеграції внутрішньо переміщених осіб на сході України». Після семінару розпочала використовувати елементи «Ранових зустрічей» та впровадила методику «Лялька-персона».

Також ще взяла участь у майстер-класі «Жінка – берегиня роду», що відбувся 24.10.2017 року при Мелітопольському державному педагогічному університеті імені Б. Хмельницького. Метою якого було через досвід учасниць визначити та актуалізувати традиції, звичаї народу й роду, підвищити рівень професійної компетентності учасниць.

На заняттях продовжую використовувати інноваційні технології, а саме, елементи пальчикової гімнастики, пісочної терапії, казкотерапії.

В своїй роботі використовую журнал «Психолог дошкілля», навчальні посібники, , які зберігаю на своєму робочому місці, а також постійно їх поповнюю.

Користуюся досвідом психологів Кривоніс М.Л., Дроботій О.Л., які розробили методичний посібник «Школа майбутніх відмінників». Також психолога Сторожинецького ДНЗ № 2 Чернівецької області Порошняк А.А., яка впровадила корекційно-розвивальну програму «Розвиток пізнавальних процесів у дошкільників» для середньої групи. І наразі вивчаю досвід Каліман Олени, практичного психолога ДНЗ № 14 «Калинка» м. Кропивницький, яка розробила розвивальну програму «Розумні малюки» з метою розвитку сенсорних відчуттів і мовлення дітей молодшої групи.

Результат моєї роботи  полягає у своєчасному виявленні труднощів, проблем та умов індивідуального розвитку особистості, корекції міжособистісних стосунків усіх учасників педагогічного процесу, профілактиці відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці, максимальному виявленні творчих здібностей дитини та створенні умов для її розвитку, формуванні здорового способу життя, подоланні кризових життєвих ситуацій.

 

 

Download
Відкрите заняття "Переможемо Злорадну"
корекція емоцій
Заняття Переможемо Злорадну.pdf
Adobe Acrobat Document 144.4 KB

18.05.2016 р. відбулися загальні батьківські збори.

Виступила з темою "Як зберегти психічне здоров'я дітей"

Download
Як зберегти психічне здоров.pdf
Adobe Acrobat Document 309.6 KB

Адаптація для батьків

Адаптаційний період- серйозне випробування для малюків 2-3 років життя. Викликані адаптацією стресові реакції надовго порушують емоційний стан малюка. Тому ми рекомендуємо:

·         Привести домашній режим у відповідність з режимом групи дитячого саду, в яку буде ходити дитина.

·         Ознайомитись з меню дитячого саду і ввести в раціон харчування малюка нові для нього страви.

·         Навчайте дитину вдома всім необхідним навичкам самообслуговування: вмиватися, витирати руки; одягатися й роздягатися; самостійно їсти, користуючись під час їжі ложкою; проситися на горщик. Одяг обов'язково повинен бути зручним для дитини цього віку, оптимальний варіант: брюки або шорти без застібок і лямок.

·         Розширюйте "соціальний горизонт" дитини, нехай вона звикає спілкуватися з однолітками на дитячих ігрових майданчиках, ходити в гості до товаришів, залишатися ночувати у бабусі, гуляти по місту тощо. Маючи такий досвід, дитина не буде боятися спілкуватися з однолітками і дорослими.

·         Необхідно сформувати в дитині позитивну установку, бажання йти в дитячий сад. Малюкові потрібна емоційна підтримка з боку батьків: частіше кажіть, дитині, що Ви його любите, обіймайте, беріть на руки. Пам'ятаєте, чим спокійніше і емоційно позитивно батьки будуть ставитися до такої важливої події, як відвідування дитиною дитячого садку, тим менш болісно буде проходити процес адаптації. Уникайте обговорення при дитині хвилюючих Вас проблем, пов'язаних з дитячим садом.

·         У перший день краще прийти на прогулянку, так як на прогулянці (у грі) малюкові простіше знайти собі друзів, познайомитися з вихователем. У дитячий садок можна брати з собою улюблену іграшку.

·         Плануйте свій час так, щоб у перший місяць відвідування дитиною дитячого садка у Вас була можливість не залишати його там на цілий день. Перші тижні відвідування дитячого саду повинні бути обмежені 3-4 годинами, пізніше можна залишити малюка до обіду, в кінці місяця (якщо це рекомендує вихователь) залишити малюка на цілий день.

·         Для попередження нервового виснаження необхідно робити в середині тижня "вихідний день" для малюка.

·         У період адаптації необхідно дотримуватися режиму дня, більше гуляти у вихідні дні, знизити емоційне навантаження.

·         Дитина повинна приходить в дитячий садок тільки здоровою.

 

Весь адаптаційний період проходить під контролем медико-педагогічної служби за участю практичного психолога.

Рекомендації вихователям щодо адаптації малюків

Рекомендації вихователям:

1. Включати у всі види діяльності ігри, вправи, етюди на зняття емоційного напруження, відчуття радощі, задоволення, стимулювання потреби в спілкуванні.

2. Використовувати прийоми та методи педагогічного впливу, рекомендовані практичним психологом, на задоволення і формування потреби дитини в спілкуванні.

3. Використовувати пальчикові ігри, потішки, забавлянки.

4. Підготувати фонотеку спокійної музики для проведення режимних моментів і сну.

5. Забезпечити дітей іграми, у яких задіються кисті рук (наприклад: нанизування на шнур великих пластмасових кульок, кілець, іграшки-пищалки, губки й т.д.). Використовувати їх для зняття емоційної напруги в дітей.

6. Протягом дня використовувати елементи тілесної терапії (брати дитину на руки, обіймати, погладжувати). Не допускати тривалого плачу дитини!!!

7. Пропонувати дитині лягати в постіль із улюбленою іграшкою. 

8. За рекомендацією лікаря для збудливих дітей поміщати на сон поруч із подушкою мішечки із заспокійливими зборами трав.

9. Розповідати дітям казки, співати колискові пісеньки перед сном (обов’язкове використання колискових мелодій)

10.Використовувати для спілкування з дітьми ігрові методи взаємодії.

 

11.Неухильно дотримувати режиму дня, зміну видів діяльності, сну й прогулянок.

Кілька порад батькам із формування в дітей адекватної самооцінки

•    Не оберігайте дитину від повсякденних справ,не прагніть вирішувати за неї всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина виконує доступні їй завдання і одержує задоволення від зробленого.

•    Не перехвалюйте дитини, але ї не забувайте заохочувати її, коли вона цього заслуговує.

•    Заохочуйте  в дитині ініціативу. Нехай вона буде лідером усіх починань, але також покажіть, що інші можуть бути краще її.

•    Не забувайте заохочувати інших у присутності дитини. підкресліть достоїнства іншого і покажіть, що ваша дитина також може досягти цього.

•    Показуйте своїм прикладом адекватність ставлення до успіхів і невдач. Оцінюйте у голос свої можливості й результати справи.

•    Не порівнюйте дитини з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тією, якою вона була вчора чи, можливо, буде завтра).

Особливості стилю поведінки із сором’язливими дітьми:

•    Розширюйте коло знайомих своєї дитини, частіше запрошуйте до себе друзів, беріть дитину в гості до знайомих людей.

•    Не варто постійно турбуватися про дитину, прагнути оберігати її від небезпек, в основному придуманих вами, не намагайтеся самі зробити все за дитину, запобігти новим ускладненням, дайте їй певну міру волі і відкритих дій.

•    Постійно зміцнюйте в дитині впевненість у собі, у власних силах.

•    Залучайте дитину до виконання різних доручень, зв’язаних із спілкуванням, створюйте ситуації, в яких сором’язливій дитині довелося б вступити в контакт з «чужим» дорослим. Наприклад: «Треба довідатися, про що ця цікава з чудовими картинками. Давайте запитаємо в бібліотекаря і попросимо дати її нам подивитися». Звичайно в такій ситуації «вимушеного спілкування дитина спочатку на стільки, що вітається тільки пошепки, відводячи очі, і не відриваючись від руки матері. Зате , ідучи, прощається голосно й чітко, іноді навіть посміхається.

Кілька порад батькам замкнутих дітей:

•    Розширюйте коло спілкування вашої дитини, знайомте її з новими людьми.

•    Підкреслюйте переваги і користь спілкування, розповідайте дитині, що нового й цікавого ви довідалися, а також, яке задоволення ви одержали, спілкуючись з тією чи іншою людиною.

•    Прагніть самі стати для дитини прикладом людини, що ефективно спілкується.

Принципи спілкування з агресивними дітьми:

•    Пам'ятайте, що заборона й підвищення голосу – найнеефективніші способи подолання агресивності. Тільки зрозумівши причини агресивності і знявши їх, ви можете сподіватися, що агресивність дитини буде знижена.

•    Дайте можливість вихлюпнути свою агресію, спрямувати її на інші об’єкти. Дозвольте їй побити подушку або розірвати «портрет» її ворога і ви побачите, що в реальному житті агресивність у даний момент знизилася.

•    Показуйте дитині особистий приклад ефективної поведінки. Не допускайте при ній вибухів гніву.

•    Важливо, щоб дитина повсякчас почувала, що ви любите, цінуєте і приймаєте її. Не соромтеся зайвий раз її приголубити або пожаліти. Нехай вона бачить, що потрібна й важлива для вас.


 

23.02.2017 року було проведено тренінгове заняття для педагогів "Шлях до себе" з метою профілактики емоційного вигорання та збереження психологічного здоров'я.

26.10.2017 року було проведено семінар-практикум "Вербальне насильство".

Download
Вербальне насильство.pdf
Adobe Acrobat Document 170.7 KB

06.12.2017 року було проведено розвагу з дітьми старшої групи "Козачата йдуть до школи"(психологічна готовність дітей до школи, патріотичне виховання). Також приурочене до Дня захисника України.

Download
козачата йдуть до школи.pdf
Adobe Acrobat Document 278.6 KB

Батьків турбує підготовка дітей до школи, тому мною було проведено січні тренінгове заняття "Скоро до школи"


13 лютого показала відкрите заняття з підготовки до школи "Новенький у класі"